Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




12 Aralık 2013 Perşembe

Kokuları Saklayabilseydik :)

Aslında müthiş olurdu. Gelişmiş teknoloji ile günümüzde bu projenin ne kadarı yapılabiliyor bilmiyorum ama benim bahsettiğim kişinin hafızasına attığı görüntüler kadar kokuları da atması.
Tabii ki istendiğinde geri çağırarak :)
"Koku" kitabını okumadan çok önce de düşündüğüm bir şeydi bu aslında ama kitabı okuduğum zamanlarda inanılmaz etkilendiğimi de söylemeden geçmeyeyim. Hala okumamış olanlara bolca tavsiye, filmi kesinlikle aynı lezzet değil.
Kokuları saklayabilseydik öncelikle elbette güzel kokuları saklardık belki ama daha da güzeli, hatırlamak istediğimiz anıların kokusu olurdu sanki.
Koku ve hafıza arasında da müthiş bir bağlantı varmış, yani siz üzümlü kurabiye kokusu aldığınızda aslında bu kurabiyeyi hep yapan anneannenizin evi ve o mutlu anılar gözünüzde canlanır, ona çağrışım yaparmış.
Anılarımdan hangilerini seçerdim şimdi onları hatırlamak zor ama yağmur sonrası toprak kokusu ve denizin müthiş tuzlu kokusu benim favorim olurdu herhalde.
Bir de annemin sevdiğim yemeklerinin kokusu :)

Kaynak: burada
Aklıma enfes yemekler, içecekler geliyor ama ne sizi ne kendimi boş yere üzmeyeyim diye yazmıyorum.
Yoksa şimdi taze çekilmiş bir kahvenin yanında fırından yeni çıkmış havuçlu cevizli kek de güzel giderdi hani :)

Sahi sizin var mı hafızaya atıp da geri çağırmak istediğiniz kokular?(İnsaflı şeyler paylaşın ama abartmayın olur mu :)

HERKESE GÜZEL GÜNLER, BOL GÜNEŞLER :)

5 yorum:

  1. Oğlumun bebekliğinin ilk birkaç ayı süt kokusu.....unutulmaz ve enfes

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ne güzel.. Şimdi işte o teknoloji olsaydı da saklasaydık Kubilayın mis kokusunu :)

      Sil
  2. http://www.hobicigeldihanim.com/2012/04/koku.html bak burada uzun uzun anlatmıştım, vaktin olursa okursun benim kokularımı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen okudum... Upuuzuuuun ama harika bir liste bu. Kırtasiye kokusu ve çocukların çene altı kokusu favorim oldu :) Teşekkürler sevgili Esen.

      Sil
  3. Kız arkadaşın kokusu kabul oluyor mu?

    Bir de lise yıllarımda yan tarlalardan esen meltemin taşıdığı yoğun kekik kokusu.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...