Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




18 Mart 2014 Salı

Hamileyken Özlenen Şeyler :)

Belki buna "aşerme" bile denebilir ama tecrübelerime göre hamilelikte de olsa "aşerme" ve "özlemek" bambaşka şeyleri anlatıyor.
Belki aynı kapıya çıkıyor onu da bilmiyorum ama benim hamileyken aşerdiğim 1 şey oldu.
O da 16-17 sene önce memleketteki bir pastanede yediğim profiterol...
Ki ben profiterolü hiç sevmem ve normalde yemem.
Bir gün uyandım ve burnuma çikolatanın tencerede pişme kokusuyla beraber profiterolün arasındaki krema kokusu geldi. Bu nedir yahu diye düşündüm. Yıllaaaar öncesinden tanıdık bir kokuydu bu ama ne olduğunu anlamam biraz zaman aldı. Ve hemen kendimi o pastayı yerlen buldum. Eskiden küçücük bir yerdi şimdilerde büyümüş ama pastanın tadı hala güzel.
Nereden mi biliyorum?
Kuzenimi aradım.
Dedim ki "pasta pastanesi hala profiterol yapıyor mu; yapıyorsa Ankara'ya gönderiyor mu?" :) Ben tabii o kadar ciddi sorunca kuzen kişisi sağolsun bunu görev edinmiş ve gidip 1 kilo profiterolü sarıp sarmalatıp buzlu kaplarla göndermiş.
O zaman 3-4. aylardaydık sanırım. Ve ben akıllısı 1 tane bile fotoğraf çekmemişim sabah kahvaltısında götürdüğüm o pastanın.
Sanki aramızdaki bir özlemi giderir gibiydik :)
Kısacası benim aşerme maceram bu kadardı.
Ne öyle gecenin bir vakti karpuz, kavun istedim ne de hiç bulunmayacak bir şey.
Hoş, son günlerde canım sulu can erik çekiyor ama hamileliğin sonuna geldim diye herhalde beni sallayan yok,onu da diyeyim :)
Ama özlem...
Özlem duyduğum şeylerin TEEE EN BAŞINDA DENİZ GELİYOR...
Deniz kokusu, denize girmek, denizi izlemek, deniz kenarında yürümek...Hepsi yani.
Kurak Ankara ikliminde kendimizi parklara bahçelere attık ama hiçbiri bendeki "deniz"i kesmedi,zaten olmazdı da.
Denizi görmeye gidemedik, bu sanırım en çok içimde kalan şey oldu.
Burnuma hep bir deniz kokusu geldi. Ne yapalım, kısmet değilmiş...


Zararlı yiyeceklerden tüketmek de listemi zorlayabilir.
Mesela sosisli makarna :)
Sosis bizim eve normalde hiç girmez bu arada ama can bu ya çekti işte hem de en makarnalısından ...
Çocukluğumdan beri sevdiğim zararlı cipsler..
Arada yaptığım kaçamakları saymazsak kendimi bu konuda haliyle biraz kısıtladım. Hamile olmasam da yememem gerektiğini biliyorum ama her insanın zayıf noktası olabilir değil mi? Hele ki en fıstıklı tombisinden :)
Sadece yeme-içme işleri değil elbette son zamanlarda uyurken sağdan sola soldan sağa "önce niyet etmeden" dönmeyi özledim :) Bu bir şikayet değil, asla. Neticede karnında minik tekmelerle beraber uyumak o kadar keyifliyken,haksızlık yapamam.
Koşmayı özledim :) O nereden çıktı demeyin. Normalde yürüyüşteyken biraz da koşayım diyen biri değilim çünkü hemen nefesim kesilir ama canım arada ihtiyacın olduğunda koşmak da güzeldir,insana kendini özgür hissettirir, değil mi?
Kahve de diyebilirim ama onun hamilelikle ilgisi yok, içmememin sebebi tamamen midemdeki sorun. Ona da alıştım gerçi, canım çok çektiğin içiyorum. Sade Türk kahvesi her zaman favorim. Misafirler şekerli istediğinde "ne kadar şekerli acaba" diye bir kestirimde bulunamıyorum,o yüzden kusura bakmasınlar.
Bebeğimizi inşallah sağlıkla kucağımıza aldıktan sonra da bugünlerden özlediğim şeyleri yazarım. En güzeli de benimle yürüyen minik tekmeler :) "Günaydııın" diyen eller olur herhalde :)

Peki ya siz hamileyken en çok neleri özlediniz?

6 yorum:

  1. İlk gebeliğimde hiçbirşeyi aşermedim, sonralarında kendi kendime ' bir dahaki gebeliğimde bir sürü şey isteyeceğim eşimden' demiştim. Şimdi 7 aylık gebeyim ve bulantılar yüzünden uzun süre 'normal' birşey yiyemedim.
    Geçenlerde her gece rüyamda erik topluyordum ama yiyemeden uyanıyordum, binbir hatırlatmam sonunda eşim manava sormuş, 'tabi abi var, kilosu 500 Tl' demiş!!! O ilk ve son aşermem oldu :) Seradan topladığım ekşi otu tuzlayıp erik niyetine yiyorum ;))
    Ben de otururken ya da yatarken çabucak kalkabilmeyi özledim, bir de deliksiz uykuyu (bu uzak bir hayal ama :) )...
    Sağlıkla bebeklerimize kavuşabilmemiz dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hala eriğe kavuşamadım.. Ama dediğiniz fiyatsa zaten vaktini beklerim ne yapayım :)
      Sizin 2. gebelik olduğundan daha tecrübelisinizdir ama çabuk hareket edebilmek sanırım en çok özlenen şeylerden biri..
      Sizin de sağlıkla bebeğinize kavuşabilmeniz dileğiyle,
      Sevgiler

      Sil
  2. Ah o cipsler yok mu o cipsler:) Ben bir dönem, zararlarını bilmeden önce ara öğün niyetine yerdim maalesef. Bu sefer gene canım çekti ve çaktırmadan en küçük boyundan bir kere yedim hamileliğimde itiraf edeyim.
    Deniz, her zaman özlenen. Gitmek, kavuşmak için gün sayılan.Ah ah diyeyim:)
    Bu arada pastane ve kuzenin ne güzel yapmışlar da aklın kalmamış. Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 seferlik mi??? Nasıl dayandın :) Yok benim kaçamaklarım saymakla bitmez :( Dedim ya zayıf noktam diye..
      Deniz benim için de her zaman özlenen gerçekten..Görmeyeli aylar var..
      Canın çekmesin ama o pastanenin profiterolü cidden güzel :)
      Sağolasın, sevgiler..

      Sil
  3. Midemin yanmamasını özledim..ve yüzüstü yatmayı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Herkesin özledikleri farklı oluyor cidden :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...