Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




23 Temmuz 2014 Çarşamba

Anne(lik) Sohbetleri : Kitana & Çağan :)

Çağan,tatlı minik bir balık. Annesi kusura bakmazsa onların hikayesine Çağan'dan başlayacağım :) Ben bu ana-oğulu tesadüfen instagramdan tanıdım. "bir balık kokusu alıyorum" dedim ve kokuyu takip ettim. Yol beni gülüşünü sevdiğim Çağan'ın annesi Kitana'ya götürdü;az sohbet ettik onunla da. Balıklar nasılmış;bir de Kitana'dan dinleyelim:
Kitana Merhaba,
Öncelikle annelik maceran nasıl başladı?
Aslında ben bebek sahibi olmaya meraklı biri değildim ve öyle de kalacakmışım gibi geliyordu. Evlat edinme fikri daha yakındı ancak hormonların da bir sabrı varmış. Hormonların dürtmesi ve eşimin de istemesi ile bebek sahibi olmaya karar verdik. Hamilelik öncesi sağlık kontrolleri sırasında tedavi olmamı gerektiren bir diş problemim çıktı. 9 ay kadar planlarımızı askıya aldık, tedavi bitince çok şükür o dünyanın en güzel çift çizgisini çok beklemeden görebildik:)

Kısaca doğum hikayeni anlatır mısın? Çağan’ı kucağına ilk aldığında neler hissettin?
Kendimi doğuma çok iyi hazırladığımı düşünüyorum, hem okuyarak, hem fiziksel hem de zihinsel olarak. Hatta kendimden beklemeyeceğim bir performanstı diyebilirim. Herşeyin pozitif olacağına inandım, öyle de oldu. 38+3'de bir gece tuvalet ihtiyacım için kalktığımda kananam olduğunu gördüm, sabaha karşı hastaneye gittik, doğum sürecinin başladığını söylediler.  Hiç ağrım yoktu, suni sancı serumu takıldı -suni sancı istemediğim bir ilaçtı fakat aldım- ve 3 saat içinde doğum yaptım.  Doktorum ve ebeler çok güzel bir doğum olduğunu söylediler. Öğlen minik balığım kucağımdaydı, ilk an boşlukta gibiydim, havada asılı kaldım ve sanki zaman durdu, bana verilen mucizeye inanamadım. Anne olduğuma, Çağan'ın benim oğlum olduğuna hala inanamadığım oluyor:) Doğum hikayem pozitif bir hikaye, yazmayı başardım da gözden geçirmeyi başarabilirsem blogumda da yayınlayacağım inşallah:)

İlk günler nasıl geçti? Yanında birileri var mıydı?
Ailelerimizle farklı şehirlerde yaşıyoruz, annemle babam doğumdan bir hafta önce gelmişlerdi. Annem doğum sonrası 2.5 ay yanımdaydı, kayınvalidem bir ara gelip gitti. Lohusalık yardımsız atlatılması çok zor bir dönem, ben de sağolsun annemin desteği ile adapte olabildim yeni hayatıma. O süreçte evde fazla insan ve hatta ilk 3 ay yatılı misafir olmamalı diye düşünüyorum. İlk dönemlerde meme ucu yaraları ile çok boğuştum, her emzirmede gözlerimden yaşlar iniyordu, süt kanallarım tıkandı, Çağan gaz sancısı çekiyordu ve ben ona gaz yapmasın diye çoğu besini diyetimden elediğim için vücut direncim düşmüştü derken o sıkıntılı dönemde misafirlerle ilgilenecek gücüm yoktu.

Çağan bir süredir bakıcı ile sanırım. Bakıcı konusunda karar vermek zor oldu mu? Bakıcı ablayı seçerken nelere dikkat etmiştin?
Çağan 1 yaşına gelip kendisini biraz biraz ifade etmeye başlayana kadar bakıcıya bırakmak istemedik, şanslıydık ben işe başladıktan sonra birkaç ay anneanesi baktı. Bakıcımızı aramaya başladıktan uzun süre sonra bulabildik, umutsuzluğa kapılmak üzereydim. Tanıdıklarımız aracılığı ile bulalım istedik, iletişimde başarılı, daha önce çocuk bakmış, tempoya ayak uydurabilecek yaşta, mümkünse kendisi de çocuk sahibi, titiz, kurallarımıza bağlı kalacak ve Çağan'la frekansları tutacak biri olsun istedik. Daha karmaşık ve zor olacak derken o zamana kadar yabancılara gitmeyen Çağan ilk görüşmede kucağına oturup 40 yıldır tanışıyorlarmış gibi sıcak davranınca, biz de ısınınca şimdiki teyzemiz ile anlaştık. İki taraf  için de 10 gün deneme süreci verdik, annem, hem günlük düzene alıştırmak hem de gözlem yapmak için bakıcı ile kaldıktan ve hepimizin içi rahat ettikten sonra gitti.

Çalışmıyor olmayı tercih eder miydin?
Çoğu çalışan anneye göre şanslıyım, 8.5 ay oğlumla evdeydim. İşe başlama zamanım  geldiğinde evde olmaktan bunaldığımı farkettim, iş hayatına alışkın bir bünye için ev hayatı dozaşımına girmişti:) İşteki ilk dönemler oğlumdan ayrılmak da zordu ama süt izinlerimle yarım gün yine evde olarak  yeni düzene kolay adapte oldum. Çağan her sabah arkamdan ağladığında, keyifsiz olduğunda, yeni bir şey öğrendiğinde/yaptığında, onu uyurken seyrettiğimde onunla daha fazla zaman geçirmek istediğim oluyor. Ben de bir çalışan anne çocuğuydum ve annem, anneliğini model aldığım bir kadın. Onu düşünüp güç alarak, evde olduğum süreleri oğlumla en güzel şekilde geçirmeye çalışarak devam ediyorum.

Çağan minik bir balık; sence burcunun özelliklerini taşıyor mu?
Hassas, duyarlı, sakin oluşu ile şimdilik taşıyor gibi:)

Uyku eğitimi verdin mi? Blogunda okuduğum kadarıyla güzel bir uyku arkadaşınız olmuş J
Hamileliğim sürecinde uyku işine kafayı takmıştım, uykusuz anne olmayacaktım:) Doğduktan sonra hiç sallamadık Çağan'ı,  memede de uyutmadım, şşş-pat  ve devamında  yatır/kaldır metotlarını uyguladım. Tam alıştı derken başa döndüğümü düşündüğüm çok oldu, ama istikrarlı olunca sonuç aldık.  6 . ayda odasını ayırdım. Yine 6. aydan sonra gece beslenmesini kesince gece uykuları da kesintisiz oldu, 8. ayda da  en son 23.00 sıraları verdiğim rüya öğününü kaldırdım, böylece akşam 19.30-20.00(yaz saati uygulaması 20.30) civarı yatma saati ve sabah 06.00 uyanma saati sabitlendi. Evet, gün bizim için 06.00'da başlıyor:)
 4. ayında ona bir uyku arkadaşı kuzucuk aldım, başlarda ilgilenmese de şimdilerde aralarından su sızmıyor. Kendi kendine oturmaya ve kalkmaya başladığı dönemde de zorlandık, uyku zamanı yatırdığımda ayağa kalkıp uykuya direnip kuzusunu yere fırlatıyordu, beşiğinde dolaşıyordu, o dönemde Ferberimsi bir yol izledim, yatırıp odadan çıktım, ilgilenmedim.  2-3 gün içinde eski düzene döndük, kuzu ile konuşarak, şarkı söyleyerek, yuvarlanarak uyumaya devam:)

  Katı gıdaya geçişte neler yapmıştın, ne zaman geçmiştin hatırlıyor musun?
5.5 aylıkken sütüm azalmaya başlamıştı, ne yapsam arttıramıyordum, yaz aylarıydı, Çağan'ın bezi tüm gün neredeyse kuruya yakın oluyordu. Kilo alımı da azalınca ek gıdalara başladık, o sıralar uzun süre kabızlık da olmuştu (anne olunca böyle kakadır gazdır ne rahat konuşuluyormuş:)) kayısı, armut, yoğurt, tarhana çorbası ile giriş yapmıştık. Kahvaltı aşamasına geldiğimizde evde bebe bisküvileri yapıyordum, onları un haline getirip seyahatlerde yanıma alıyordum, anne sütü, ceviz ve kuru meyvelerle karıştırıp muhallebimsi birşeyler yapıp veriyordum. Onun için yeni tarifler deniyordum.

Anne olmadan önceki halini hatırlıyor musun? O dönemden neleri özlüyorsun? (varsa tabii)
Hatırlamıyorum, bilmiyorum, sanki Çağan hep bizimleymiş gibi :)

Annelik konusunda en çok hangi konularda zorlandın?
Konu annelikse herkes kendinde akıl verme ve eleştirme hakkı görüyor. Yapıcı ve yardımcı olanlar elbette ki deneyimsiz anneler için faydalı olacaktır ama yersiz eleştiriler ve hatta yargılamalar ters tepiyor, yorucu oluyor. Uyku eğitimi ve rutin oturtma sırasında bu açıdan zorlanmıştım.
Emzirme dönemi de beni hatırı sayılır şekilde zorladı, o acıyı çekerken keyfine hiç varamıyordum, çok şükür ki geçti o günler,  inşallah 2 yaşa kadar anne sütüne devam:)

Doğum günü temanızı ben çok sevmiştim; susam sokağı ve kurabiye canavarı vardı. Orada da yazmışsın aslında 1. Yaş gününde bebekler ne olduğunu pek anlamıyor. Bu organizasyonları biz kendimiz için mi yapıyoruz yoksa :)
Doğumgünlerini önemserim, oğlumunki olunca daha bir ayrı tabii ki:) Onun için -şimdilik- anlamasa da bir kutlama yapmak istedim, ilerde fotoğraflara bakıp oun için özel bir partinin yapıldığını görünce mutlu olacağını düşündüm. Temalı partiler ve hazırlıkları çok keyifli, bu açıdan hazırlıklara yardım eden kurtarıcı ekiple biraz daha fazla eğlenmiş olabiliriz :)

Bebek bakımı konusunda en çok hangi kitaplardan faydalandın?
Tracy Hogg Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler, Sinem Olcay Kademoğlu Merhaba Bebek, Ayşe Öner Hamilelik Doğum ve Bebek Bakımı faydalandığım başlıca kitaplar. Bunun yanında okuduğum çok kaynak var, hepsini okuyup harmanlayıp bize uygun bir yol bulmaya çalıştım

 Çağanla beraber okuduğunuz kitaplar/yaptığınız aktiviteler neler?
Daha çok montessori aktivitelerine benzer oyunlar oynuyoruz, sulu oyunlar, dans etmek, şarkı söylemek, evdeki objelerle müzik yapmak en sevdiklerimiz.İnstagram da @mavibebeğim hesabında İnci Hanım güzel oyunlar paylaşıyor, ondan da ilham alıyoruz. Kitaplarımızı okumak yerine daha çok parçalıyoruz şu aralar :(

Ve son olarak; anne adaylarına neler tavsiye edersin?
Öncelikle doğuma iyi hazırlansınlar, negatif hiçbir hikayeyi dinlemesinler, bol bol dinlensinler:)
Annelik sürekli kendini güncellemeyi, araştırmayı, okumayı gerektiriyor. Mesela, daha dün anne sütü 6 ay dondurucuda kalabiliyor deniyorken bugün bilim insanları 3(3 saat oda ısısı, 3 gün buzdolabı, 3 ay dondurucu)  kuralından bahsediyor. Artık pirinç unlu mamalar vermiyoruz bebeklerimize, şekerden mümkün olduğunca uzak tutuyoruz. Bebeklerin kendi kendilerine uykuya dalabileceğini biliyoruz.  Demek istediğim, kulaktan dolma bilgilerle annelik yapılmamalı, bilgiye ulaşmanın çok kolay olduğu bir çağdayız, kısacası herkese bilinçli anne olmayı tavsiye ediyorum:)

"Bilinçli anne"olma konusu benim de en öncelikli tavsiyem. "E biz nasıl büyümüşüz" mantığından çıkalım artık. Bir çocuğun ihtiyacı sadece fiziksel değil;yedirdim içirdim uyuttum tamam artık,dememeliyiz. Bunu "ultra süpersonik çocuklar" yetiştirmek için yapalım demiyorum. Farkında olmak, okumayı-gezmeyi-keşfetmeyi sevmek vb. bir çocuğun gelişiminde oldukça büyük öneme sahip. Kitana, seni takipteyim  ve katıldığın için çok teşekkürler :)

* Bir sonraki hikayede kim bilir belki de bir "bambam" vardır :))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...