Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




1 Aralık 2015 Salı

Ayın Dilekleri: Aralık

Aralık ayını, sevdiğim insanların doğum günleri olması sebebiyle çok severim.
"Ayın dilekleri"ni kasım ayında atlamışım, sanırım o ara hastaydık.
Aralık ayı için aklımda güzel planlar var, inşallah yapabilirim.
Geçtiğimiz ayları okuyunca kendimde ilerleme ve gelişme gördüm, mutlu oldum.
- Kitaplar konusunda kendimi tamamen serbest bıraktım önceki gibi. Sadece 1 ay (Ekimdi galiba) okuyacaklarımı önceden seçme gibi bir gaflete kapıldım :) Baktım ki kendimi çok kasıyorum ve devamlı başka kitaplar okuyorum, ben de bıraktım bu işi.
Dün okuduğum kitabı (hafta sonu) çok sevdiğimi bugün daha iyi anladım. Bir kitabı çok sevince onu zihnimde yaşamaya devam ediyorum ve ertesi gün yeni kitaba geçemiyorum, bir öncekine haksızlık gibi geliyor, sindirmeyi bekliyorum. (konu kitaplar olunca cidden tuhaf alışkanlıklarım var sanırım, yazınca anladım :)
İdefixten sipariş listeme bakıyorum ve iç geçiriyorum. Hepsi benim olsun istiyorum ama hepsini alsam dahi doymuyorum. Bu, tüm kitap severlerin ortak zaafı galiba: doyumsuzluk. Hazan, aklıma sen geldin yazarken :) (Filiz, kütüphane hamlesi ile sen bu duyguyu biraz törpüledin :)
Kendimi kısıtlamasam da çalışma masamın altındaki minik göze "okuyup, sevip bloga yazısını yazacaklarım" ile "okuyacaklarım" köşesi yaptım. Onlara bakmak bile ayrı bir mutluluk kaynağı :)
Kitaplar hakkında harika 2 şey okudum bugün. İlkinden Aslı sayesinde haberim oldu, fikri çok sevdim ve hemen kayıt oldum. İkincisi de kkk sayesinde duydum, keşke Türkiye'de de olsa dediğimiz bir uygulama. ("Hayal Peşinde"ye çok güzel bir örnek değil mi sence de Züleyha?)
- Bu sonbahar, hayatımda bir ilk olarak etrafıma cidden baktığımı ve doğadaki güzellikleri yakından gördüğümü fark ettim. Bunda bence Feride senin büyük bir katkın var(haberin yok ama :)
Masamdaki son bahar köşesinin son hali de böyle, az önce çektim. (dün çekmiştim, bence bugün daha da güzel) Yasemen, evlat edindiğim arıları sizin oraya getireyim diyorum, ne dersin?
Görseldeki "yapay"lığı bulun adlı dikkat çalışmam :)
"Doğa Arkadaşımın Kutusu" isimli bir etkinlik var sosyal medyada ama ben facebook hesabım olmadığından katılamıyorum. Doğayı pek fazla tanımadığım için de katılamamam iyi olmuş da denebilir :) Ama bu ay yapmak istediğim şeylerden biri de bu, doğa hakkında bilgi sahibi olmak. Bilgi sahibi olmadan fikir üretmeyeyim de :) Bu konuda bana en "basit" seviyede yardımcı olacak kaynak kitap öneriniz var mı? Ağaçlar, yapraklar, çiçekler vs hakkında ben de bir şeyler öğrenmek istiyorum. (Eskiden olsa geç kaldığımı düşünürdüm ama şimdi düşünmüyorum.) Arı larvalarından başlasam fena olmayacak :P
- Aralık ayı için diğer bir yeni başlık da ülkeler :) Lisedeyken en sevdiğim ders Ülkeler Coğrafyası idi, hocamız bizi de bir Uçan Sınıf oyununa katmamıştı ama ben dersten çok keyif alırdım. Şimdi o bilgilerin büyük bir çoğunu unuttum. Hani gün gelir de yurt dışına gezmeye gitmeye karar verirsek, gitmek istediğim ilk yerlerden başlayarak kendime bir ülke profili çıkaracağım. Aklımdaki ilk ülke Macaristan. Kültürü, ne yenir ne içilir, çocuk kütüphaneleri var mıdır(Pal Sokağı nerededir), nereleri gezmek iyi olur, sorularının cevaplarını google amca ve bloglar aracılığıyla toplamayı düşünüyorum. Burada paylaşır mıyım bilmem ama devam ettirebilirsem benim için güzel bir kaynak olacak. Aklımdaki 2. ülke de Hollanda. Tam ben bunları düşünürken karşıma bu site çıktı, belki bir işarettir kim bilir :) Bu konuda Yasemen ve Semi'nin notlarından da faydalanmayı düşünüyorum. Bana önerebileceğiniz başka bloglar var mı?

Görsel, Yasemen'den ama onun bundan haberi yok :P
Geçen ayki hedeflerimden biri olan "kendine bakma" başlığını bu ay doldurmaya devam ettim. Çoğu insanın üşenmediği birçok şeye üşenme potansiyeline sahip biri olduğum için, bu işi devam ettirebileceğime hiç inanmıyordum. 1 ayı geçti ve ben azimle bunu yapıyorsam, ne desem bilmem ki, belki de büyüyorumdur :P
- Eski alışkanlıklardan vazgeçme/yeniliklere açık olma:
Bu başlığı bir adet sahlep için açmış olabilir miyim? Sahlep burada "yeni"nin simgesi olabilir mi? Sahlebi çok severim ancak tatlılığından dolayı baş ağrısını tetiklediği için biraz mesafeliyim kendisine. KKK sayesinde geçen gün içtim yeniden ve kendimi gayet iyi hissettim. Öyle olunca biraz düşündüm. Acaba bunca zaman "sahlep" aslında bana kötü gelmiyor muymuş, diye. Hani belki "eski"de kalanlara el atma ve "yeni"leri hayatıma alma zamanı gelmiştir. Evet, sahlep hala bir "simge" ama tatlı bir "simge" :)

-Yeni yıl dilekleri ve kartları:
İşte geldim en sevdiğim başlığa(kitaptan sonra, doğadan önce). Yeni yıl dileklerimi yazmak için sabırsızlanıyorum. (zannedersin noel babaya yazıyorum bunları :) Ama onca dileğin arasından seçme yapmak da kolay değil hani.
Yeni yıl kartlarını bu sene de kendim hazırlıyorum, karabalık yardımıyla elbette. İçlerine minik sürprizler bile hazırladım. Tamamlamadığım ve kimseye henüz göndermediğim için paylaşmıyorum ki sürpriz kaçmasın :)
- Fotoğraf makinesi: Makinemi evin içerisinde bulmuş olmak bile büyük bir mutluluk kaynağı, hele bir de fotoğraf çekmeye başlasam nasıl hissederim acaba :) (Yasemen sana ve Özlem sana buradan göz attım ;)
13 Aralıkta canım kardeşimin doğum günü var, bir araya gelemeyeceğiz diye üzülüyorum ve Ayça'yı da çook özledim ama ne yapalım, gurbet böyle bir şey :(
Gurbet: Sıradan olan şeylerin, an gelip gözüne toz kaçma etkisi yaratma ihtimali, belki de...


14 yorum:

  1. Kitaplar hakkındaki iki harika şeye de bayıldım. Hemen üye oldum bile. Ve hikayematik şahaneymiş yaa :) tam Çocuk Ülkesi'nin ihtiyać duyduğu şey. Muhtemelen oraya yolu düşmüş ve dilimizi unutmamış biri yapmış.
    Yazılarını da kitaplarla olan bağını da çok seviyorum senin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Züleyha, yorumun beni çok mutlu etti :)
      Ve bence de iki uygulama da harika

      Sil
  2. Bitirdiğin kitaba haksızlık yapma fikri zaman zaman bende de oluşur ama beraberinde 'hemen yeni bir kitaba başlamalıyım, boşlukta kalmamalıyım' hissi de olur. Eserekli ikizler olduğumdan galiba ;)
    Çikolatanın verdiği 'kısa süreli' mutluluk, herşey yolunda hissi gibi ağzımıza attığımızda bizde 'istediği kitabı almış okur' mutluluğu yaratacak bir şeyler olsa. Dur ben tüm mesleki becerimle bu işe el atayım (en fazla fırında mücver yapar piyasaya sürerim ama havam batsın işte :o )
    Doğa Arkadaşımın Kutusu projesini çok sevdim, gönderilen kutuları inceledim ama ödevlerle boğuştuğumuz şu dönemde işi hakkıyla yapamamaktan çekindim. Başka bahara kaldı...
    Dün sende gördüğümden bu yana sahlep içmek istiyorummm :)
    Sevgilerle, dileklerinin kabul olması temennisiyle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O his de oluyor bak, haklısın..
      Bazen günlerce elim gitmiyor hatta arada kalıyorum ne okusam paniğiyle :))
      doğa arkadaşımın kutusu bence tam sana göreydi aslında, kış için de yapacaklar, kaçırma derim :)
      sağolasın filizciğim, dünün mutluluk sebebiydin hala gülümsiyorum :)

      Sil
  3. Canım nasıl sahlep çektiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    YanıtlaSil
  4. Siz gelin de ister ari getir ister Nuh'un gemisi gibi gel farketmez :)) Bu arada Hollanda 18km uzaklikta evimize, ayrica belki Hollanda'ya tasinma ihtimalimiz de var. Kizil agac diyorsan hemen gelin o yuzden bu evden tasinmadan, bir valiz dolusu yaprakla donebilirsin boylece :P

    Bu arada Macera Kitabim Ozlemin blogu harikadir, super gezi yazilari var, gercekten kitap gibi yaziyor, cok keyifli.

    Eger Hollanda ilgini cekiyorsa Beliz'in bloguna da goz atabilirsin, o da tatli bir blog :

    http://www.belizinvalizi.com

    Senin bahsettigin diger bloglari zaten cok severek takip ediyorum :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gidişle bence biz geliriz size :) Tabii bilmiyorum nasıl bir ekiple geliriz, arılarla mı Elifin güverciniyle mi :P
      Kızıl Ağaç için ilk uçakla gelesim var aslında benim :)
      Gezi bloglarına devam :)

      Sil
  5. En sondaki gurbet kelimesinin acilimini yasadigim yazidir ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :( Keşke daha sık görüşebilsek, Ayçayı ve seni çok özlüyorum...

      Sil
  6. Benim hollanda ile ilgili önereceğim bloglar belizinvalizi, http://www.amsterdamda.com/ ve ben :))

    Alışkanlıklar konusunu yeniden gözden geçirmeni tavsiye ediyorum ben de. Bir çok alışkanlığımız üzerinde düşünülmeden anlık tepkilerle ortaya çıkıyor ve zamanla kemikleşiyor. Sonra zannediyoruz ki aksi mümkün değil. Oysa o ortaya çıkış anı tamamen tesadüf olabilir.

    Doğa konusuna şöyle başlamanı tavsiye ederim. Önce çevreni incele, etrafındaki örneklerin fotoğrafını çek ve adlarını öğren. Bir kitaptan itibaren başlarsan daha karışık olur ve görmediğin bitkiler akılda kalmaz. Keşfi kendin yap derim. Bu konuda google tersine görsel arama fonksiyonunu da kullanabilirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin blogunu eklemeyi unutmuşum nedense :)
      Tavsiyelerin için çok teşekkürler, insan bazen nereden başlayacağını bilemeyebiliyor.
      Doğa konusu da öyle. Önce gözlem yapmak ve notlar almak da harika bir fikir :) Çok teşekkürler
      Alışkanlıklarımı kesinlikle gözden geçireceğim.

      Sil
  7. bir yazıda 2 kkk güzelmiş :))) hikaye makinesinin acil gelmesi lazım bize de.. bolca öpücük. (birazı da elifciğime) :P
    ülkeler hakkında bilgi toplama da şahane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehehe biz de seni öperiz, Elif ve ben :))
      Ülkeleri sen de topla, birleştirelim güçleri :P

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...